Ben jij een echte leider? Neem jij graag verantwoordelijkheid? Vind je het leuk om veel in het veld te werken? Kom je uit de omgeving West-Brabant? Lees dan verder naar de details.
Bedrijfsomschrijving
Deze organisatie helpt netwerkoperators en serviceproviders om de kloof tussen legacy en innovatieve technologieën te overbruggen met convergentie-, integratie-, migratie-, automatiserings- en consultancydiensten.
Ze ontwikkelen en leveren op maat gemaakte diensten en producten die bedrijfsprocessen verbeteren, versterken en automatiseren en zorgen voor nieuwe niveaus van efficiëntie. De deskundige begeleiding is gebaseerd op echt begrip van bedrijven, omgeving en uitdagingen, kennis van nieuwe technologieën en passie voor de eindeloze aanpasbare toepassingen.
De Business Unit Managed Telco Services is onderdeel van de internationale organisatie, waarbij value added services en solutions worden geleverd aan Telecom Operators en service providers in de Benelux.
De diensten en solutions zijn afgestemd op het zakelijke (B2B) en consumenten (B2C) portfolio van de telecom operators. Een belangrijk onderdeel hierbij vormen de field services waarbij de Field Engineers installatie- en service activiteiten verrichten bij eindklanten.
De organisatie streeft continue naar innovatieve oplossingen om de customer journey voor de opdrachtgever te verbeteren en processen te automatiseren. Hiervoor is onze hoge kwaliteit van dienstverlening uiteraard een van onze belangrijkste KPI’s.
De Teamleider zal met regelmaat op het kantoor in Etten-Leur aanwezig moeten zijn, maar in deze functie is hij voornamelijk in de regio onderweg en gaat hij met de medewerkers mee naar de (eind)klanten.
Functieomschrijving
De Business Unit beweegt zich in een zeer dynamische markt waarin via continuous improvement gewerkt wordt om de strategie te realiseren. De groep Field Engineers werkt landelijk en is verdeeld in geografische teams. Elk team wordt aangestuurd door een Teamleider.
De Teamleider stuurt op capaciteit/beschikbaarheid, kwaliteit, medewerkers- en klanttevredenheid en zorgt voor efficiënte inzet/planning en het behalen van de gestelde doelstellingen.
In de veranderende markt waarin de organisatie werkzaam is, is het de taak van de Teamleider om de medewerkers op hun werkplek te coachen en ervoor te zorgen dat zij op de hoogte blijven van alle veranderingen, maar vooral dat ze klaar zijn voor wat de toekomst brengt. De Teamleider is voortdurend met de Engineers in gesprek over ontwikkeling van skills en competenties, en zorgt voor een fijne sfeer en goede samenwerking binnen het team. Dit houdt dan ook in dat de Teamleider meerdere dagen per week op pad is om medewerkers te bezoeken en te begeleiden.
- De Teamleider geeft in zijn team uitvoering aan het HR-beleid (waaronder beoordelingscyclus, verzuim, begeleiding, coaching, ontwikkeling, etc.)
- De Teamleider werkt nauw samen met Capaciteitsmanagement en is verantwoordelijk voor juiste bezetting, aanwezigheid en verlof van de teamleden.
- De Teamleider rapporteert aan de Service Delivery Director, en maakt deel uit van het management team van de Delivery Unit.
- Ook neemt de Teamleider deel aan (management) overleg bij opdrachtgever(s).
- De Teamleider stemt met de Service Delivery Director en de klant de doelstellingen vast en bewaakt de voortgang, stemt tussentijds resultaten af met betrokkenen en stuurt waar nodig bij. Hij of zij stuurt op KPI’s en zorgt voor een hoge klant- en medewerkerstevredenheid. De Teamleider behandelt klachten, lost problemen op of houdt de regie en zorgt voor de oplossing.
- De Teamleider draagt bij aan het creëren van een veilige en gezonde werkplek voor alle betrokkenen waardoor aan de gewenste kwaliteitsstandaarden en veiligheids-, en milieueisen worden voldaan.
- De Teamleider is verantwoordelijk voor het (laten) naleven van VGM richtlijnen in zijn team, zorgt voor juiste instructie en is bevoegd tot het nemen van maatregelen die nodig zijn om veilig, gezond en verantwoordelijk te werken.
Binnen dit bedrijf werken ze volgens de continuous improvement methodiek. Van de Teamleider verwachten wij dan ook dat hij structurele knelpunten in de informatievoorziening, organisatie en uitvoering signaleert, en adviseert over en veranderings- en verbetertrajecten binnen het eigen werkgebied en die realiseert. Haalt hiervoor input op binnen de eigen afdeling. Stuurt op de implementatie van eigen en breder afgesproken veranderingen.
Positie in de organisatie
- Coachen en rapporteren aan de Service Delivery Director.
- Is onderdeel van het Service Delivery Management Team.
- Geeft leiding aan een team van (Field) Engineers (25-50 personen).
- Werkt nauw samen met de shared services organisatie en andere Teamleiders binnen de Delivery en Business Unit.
- Heeft een functionele rapportagelijn met capaciteitsmanagement, planning/backoffice en de PMO organisatie.
- Werkt samen met andere collega’s.
Eisen
- HBO opleiding of aantoonbare ervaring op dit niveau.
- Tenminste 3 jaar ervaring in een leidinggevende en coachende functie.
- Goede spreek- en schrijfvaardigheid in Nederlands en Engels.
- Analytische en administratieve vaardigheden, goede kennis van Office 365 (Word – Excel).
- In bezit van rijbewijs.
- VCA Vol (Leidinggevende) of bereid deze te halen.
- In bezit van Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).
Competenties
- Sturing geven aan groepen.
- Coachen van medewerkers.
- Empathisch vermogen / sociale vaardigheden.
- Gespreksvaardigheden.
- Technische Vaardigheden.
- Besluitvaardigheid.
- Flexibiliteit.
- Zelfstandigheid.
- Resultaatgerichtheid.
- Stressbestendigheid.
- Doorzettingsvermogen.
- Probleem oplossend vermogen.
- Onderhandelingsvaardigheid.
Een assessment maakt deel uit van de sollicitatie- c.q. aanstellingsprocedure.
Medewerkers wonen bij voorkeur op maximaal 70 km. van onze kantoorlocatie in Etten-Leur.