Omscholing IT/Telecom

Tilburg en/of eigen regio
Vast, Detachering / Interim, Stage / Afstuderen

Ben jij degene naar wie vrienden, familie en buren komen als een computer het niet doet?
Kun of wil je jouw eerdere functie niet meer uitvoeren?
Zou jij willen werken in IT/Telecom, maar is dat er nog niet van gekomen? Waar begin je dan?

Bedrijfsomschrijving

edulinx is een kleinschalige en mensgerichte IT/Telecom-opleidingsorganisatie. Wij certificeren IT/Telecom-werkzoekenden, zodat zij aansluiten op onze IT/Telecom-vacatures. Met ons zusterbedrijf itlinx detacheren we onze IT/Telecom-talenten. We zijn gevestigd in het mooie oude centrum van Tilburg, in de Stationsstraat. Makkelijk bereikbaar met het OV en genoeg eigen gratis parkeerplaatsen.

Functieomschrijving

Hoe werken wij?
Wij werken samen met UWV en gemeentes om het IT/Telecom-omscholingstraject aan te kunnen bieden, zodat je vanuit een uitkeringssituatie een terugkeer kan maken in de arbeidsmarkt in de sector waar jouw passie ligt. IT is een erg kansrijk beroep met veel vacatures, daarom zijn er veel mogelijkheden.

Hoe ziet de opleiding eruit?
We houden de studentgroepen bewust klein. Met maximaal 9 personen ga je aan de slag, zodat we de persoonlijke begeleiding kunnen garanderen en je op ieder moment in kunt stromen. Je kunt in deze groep ook met elkaar sparren, zodat je samen leert en van elkaar kunt leren. Doordat je in dezelfde ruimte studeert met de andere studenten en de Opleidingscoördinatoren van edulinx, kun je eenvoudig en snel jouw vragen stellen op elk moment.

Wat leer je in de opleiding?
Wij richten ons met name op hardware support. Het starten in een IT/Telecom-functie is het einddoel. Verschillende IT/Telecom-professionals komen over hun specialisme in IT/Telecom vertellen, zoals een Systeembeheerder of IT/Telecom Support Medewerker. Hierbij kun je denken aan kennis maken met IT/Telecom-begrippen, Microsoft Azure, Microsoft Office 365, een servicedesk, ticketregistratiesystemen, netwerken, hardware, ITIL, security, CISO, SCRUM, Agile en Kanban. Ook gaan we op bedrijfsbezoeken bij een datacenters, om een goed beeld te krijgen van de cloud in de praktijk naast alle IT/Telecom-theorie. Deze theorie is een groot deel van de opleiding en bestudeer je vanuit huis en vanuit onze trainingslocatie. Dit doe je op jouw eigen tempo en op jouw eigen manier. 

Hoe lang duurt de opleiding?
De opleiding duurt 6 maanden. Naast de klassikale lessen neem je tijdens de eerste 3 maanden alle theorie zelfstandig door op onze trainingslocatie in Tilburg, om je voor te bereiden op de examens. Ook mag je elke dag meelunchen met onze dagelijks verzorgde lunch op de trainingslocatie, dus geen boterhammen smeren in de vroege ochtend! Ook studeer je een aantal dagen per week vanuit huis. Iedereen studeert op zijn/haar eigen tempo, dat werkt fijn. Je gaat aan de slag met ITIL Foundation V4, om IT/Telecom-processen te leren kennen. Technische kennis doe je op met de certificering in Microsoft 365 Fundamentals. Hier leer je over cloudservices, software, SaaS, Intune, Azure, AIP, Windows 10, beveiliging, compliance en privacy.
De laatste 4 maanden ga je jouw eerste werkervaringen opdoen op een echte IT/Telecom-afdeling. Als je wilt, ontvang je op dat moment een leaseauto met tankpas van ons. En als het nodig is krijg je van ons extra tijd om naast jouw praktijkervaring in de leeromgeving jezelf voor te blijven bereiden op nieuwe certificaten.

Wat gebeurt er na de opleiding?
We gaan naast de technische inhoud ook kijken naar sociale vaardigheden die nodig zijn om support te kunnen geven aan eindgebruikers. Denk hierbij aan onze sollicitatietraining, het opstellen van een cv/LinkedIn profiel, oefenen van gespreksvaardigheden en werknemersvaardigheden.
Na de opleiding houdt onze begeleiding niet op. Je treedt in dienst bij itlinx met een arbeidsovereenkomst voor een eerste periode en vervolgens een vaste arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Je gaat starten als Servicedesk Medewerker, Werkplekbeheerder, ICT Helpdeskmedewerker, Migratie Engineer, IT/Telecom Engineer, 1e Lijns Support Medewerker of Uitrolmedewerker. Je krijgt een eigen Fieldmanager van het vertrouwde itlinxteam als vast aanspreekpunt. Ook daarna kun je officiële IT/Telecom-certificaten blijven halen en groeien in functies en salaris. Hierbij houden we rekening met jouw persoonlijke wensen.

Jouw profiel + functie-eisen

Het is lastig om zonder certificaat aan het werk te komen in de IT/Telecom-sector, maar edulinx kan je helpen bij deze start. Daar is genoeg technisch werk in te vinden waarbij je in contact komt met mensen die jouw hulp goed kunnen gebruiken. We richten ons op de IT/Telecom-vacatures die wij open hebben staan in jouw regio, zodat je snel aan de slag kunt in de praktijk. We hebben een groot netwerk in Nederland en België met opdrachtgevers die continu op zoek zijn naar IT/Telecom Support Medewerkers.

 

 Je bent technisch handig en vindt het leuk om thuis met jouw eigen PC, printer, telefoon en/of laptop bezig te zijn

 Je beheerst de Nederlandse en Engelse talen
 Je bent in staat om zelfstandig te studeren en aan het werk te gaan, je komt op tijd en kan jezelf zakelijk presenteren
 Jouw salarisverwachting sluit aan op ons startsalaris van €2450,- bruto per maand op basis van 40 werkuren per week
 Je bent 36 - 40 werkuren per week beschikbaar
 Je beschikt over een autorijbewijs en bent bereid om maximaal een uur te reizen naar jouw baan

Het aanbod

Solliciteren?

Solliciteer direct op de functie Omscholing IT/Telecom. Solliciteren
Wil je direct contact met een van onze recruiters? Bel dan met:

Eefje de Wit

06 – 2117 4982

Wij hebben je heel wat te bieden

Werken bij itlinx betekent werken bij een dynamische organisatie. Ben je student, junior of heb je al flink wat jaren ervaring? Bij itlinx stimuleren wij je continu om het beste uit jezelf te halen. De projecten bij onze opdrachtgevers zijn uitdagend en divers. Wij stimuleren eigen initiatief en bieden je voldoende ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden via ons ‘zusje’ edulinx. Ben je ambitieus en leergierig dan maken wij graag kennis.